Xonar 2D, konkurencja dla X-Fi

17 marca 2007, 13:54

Rynek kart muzycznych został niemal całkowicie zdominowany przez rodzinę SoundBlaster firmy Creative. Rękawicę postanowił rzucić jej ASUS i na odbywających się właśnie targach CeBIT 2007 pokazał kartę Xonar D2.



© MIT

Niezwykła kostka mydła

29 listopada 2007, 11:26

Na Massachusetts Insitute of Technology powstaje niezwykłe urządzenie, zwane roboczo „kostką mydła”. Rzeczywiście, z wyglądu przypomina dużą kostkę szarego mydła. Spełnia jednak zupełnie inne funkcje.


Kreatywni emigranci

24 kwietnia 2009, 08:56

Psycholodzy od dawna zastanawiali się, czy mieszkanie za granicą rzeczywiście sprzyja kreatywności. Dr William Maddux postanowił to sprawdzić, a zainspirowała go recepta na sukces przekazywana wśród artystów z pokolenia na pokolenie: pragniesz pożywki dla wyobraźni albo chcesz podszlifować warsztat – wyjedź poza granice swojego kraju.


Move i Natal zmienią rynek konsoli?

15 kwietnia 2010, 10:21

Cztery lata po debiucie konsoli Wii okazuje się, że to rynkowi giganci - Sony i Microsoft - muszą nadrabiać zaległości dzielące ich do produktu Nintendo. W ubiegłym roku aż 43% wszystkich sprzedanych konsoli zostało wyprodukowanych przez mniejszą z japońskich firm.


Wirtualne cenniejsze od materialnego

17 maja 2011, 08:57

Niematerialne cyfrowe artefakty, np. zdjęcia, e-maile czy pliki muzyczne, mogą być dla współczesnych nastolatków równie cenne, co ulubiona książka z dzieciństwa lub T-shirt z festiwalu muzycznego. Fakt, że wirtualne dobra nie mają formy fizycznej, tak naprawdę zwiększa ich wartość - ustalili naukowcy z Carnegie Mellon University (CMU).


Gry akcji wspomagają naukę czytania

4 marca 2013, 13:19

Włoscy naukowcy wykazali, że zaledwie 12 godzin zabawy z grami akcji wystarczy, by znacznie poprawić umiejętność czytania u dzieci z dysleksją.


Zainfekowane nielegalne pliki

29 grudnia 2015, 11:36

Firma Bitsight przeprowadziła badania wśród 30 700 swoich klientów i okazało się, że w 25% z tych firm pracownicy pobierają pirackie treści. Problemem jest jednak nie sam fakt korzystania z takich treści, co niebezpieczeństwo związane z ich pobieraniem. Z badań Bitsight wynika bowiem, że 38% pirackich gier i 43% pirackich aplikacji było zarażonych szkodliwym oprogramowaniem.


Sphere - innowacyjny wyświetlacz Microsoftu

29 lipca 2008, 10:52

Microsoft pokazał Sphere, o którym od miesięcy krążyły plotki. Prototypowy wyświetlacz w kształcie kuli umożliwia korzystanie zeń wielu użytkownikom. Nikt z nich nie jest uprzywilejowany, każdy ma taki sam dostęp do wyświetlacza i możliwość manipulowania obrazem.


Xbox 360 już wkrótce

6 września 2006, 07:09

Już za dwa miesiące, 3 listopada, nastąpi oficjalny debiut konsoli Xbox 360 w Polsce. W tym samym czasie konsola trafi do sklepów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i RPA.


Elektronika interesuje coraz młodsze dzieci

6 czerwca 2007, 13:18

Firma badawcza NPD Group opublikowała trzeci już raport dotyczący używania najnowszych technologii przez dzieci. Do przeprowadzenia „Kids and Consumer Electronics Trends III” wykorzystano internetowe kwestionariusze skierowane do osób w wieku co najmniej 25 lat, które mają dzieci w wieku 4-14 lat.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy